مشاوره و روان درمانی- مشاوره تلفنی
در این وبلاگ به طور محدود تجارب بالینی و راهکارهای تجربه شده در مشاوره و روان درمانی را با همکاران و مراجعین عزیز در میان می گذاریم
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: دکتر بیوک تاجری - ۱۳۸٩/۱٢/٢۱

چرا به ورزش نیاز داریم ؟
زیرا ورزش روحیه , نشاط و سلامتی را افزایش داده و از بیماری ها جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که حتی کم تحرک ترین افراد با نیم ساعت فعالیت بدنی روزانه می توانند سلامت خود را به مقدار زیاد افزایش دهند.
ورزش و کاهش وزن
علاوه بر مزایای فوق ورزش برای کاهش وزن و حفظ وزن مناسب نیز مفید است.
بهترین ورزش برای کاهش وزن پیاده روی میباشد. بهترین زمان پیاده روی پس از صرف صبحانه است .  برای به دست آوردن نتیجه مناسب باید به مدت نیم تا یکساعت به طور پیوسته و با سرعت متوسط پیاده روی کرده  و پس از اتمام پیاده روی تا 2 ساعت نباید به جز آب چیز دیگری خورده شود.
نوشیدن آب هر نیم ساعت یک لیوان تا 2 ساعت پس از پایان پیاده روی و حداقل 8 لیوان روزانه به کاهش وزن کمک زیادی می کند.
چگونه ورزش به کاهش وزن و کنترل آن کمک می کند ؟
1- ورزش کالری ها را می سوزاند و مانع از تجمع چربی در بدن می شود.
2- متابولیسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند.
3- ورزش کمک می کند روند لاغری تا رسیدن به وزن دلخواه ادامه یابد. ( در کسانی که بدون ورزش و تنها با کاهش میزان غذای خود اقدام به لاغر شدن می کنند پس از مدتی بدن به غذای کم عادت کرده و کاهش وزن متوقف می شود . این حالت را اثر پلاتو گویند که در اثر کند شدن متابولیسم بدن ایجاد می شود ) .
4- ورزش حجم عضلات بدن را افزایش و میزان چربی بدن را کاهش می دهد. افزایش بافت عضلانی موجب افزایش متابولیسم بدن و سوختن بیشتر کالری ها می شود .
5- ورزش کیفیت زندگی را بهتر کرده و محرک بسیار خوبی در کاهش وزن است.

 

کدهای اضافی کاربر :






Powered by WebGozar