مشاوره و روان درمانی- مشاوره تلفنی
در این وبلاگ به طور محدود تجارب بالینی و راهکارهای تجربه شده در مشاوره و روان درمانی را با همکاران و مراجعین عزیز در میان می گذاریم
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: دکتر بیوک تاجری - ۱۳۸٩/٥/٢۱

 


افزایش تمرکز ذهنی

 

                              ذهن انسان معمولاً در جهات متفاوتی در حرکت است و گاهی نیاز به آن احساس می شود تا به رغم وجود فاکتور های دخیل در زندگی، فرد به تمرکز ذهنی دلخواه خود برسد.

 

تغذیه نقش مهمی در حفظ تمرکز بازی می کند و رژیم غذایی در بهبود فعالیت ذهنی و افزایش قدرت تمرکز تأثیر گذار است. بنابر مطالعات پزشکی انجام گرفته، رعایت نسبت یک به یک در مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین ها در برنامه غذایی بهترین راه برای ارتقای عملکرد ذهنی است.علاوه بر این انجام حرکات ورزشی علاوه بر تأثیری که بر سلامت عمومی بدن دارند، با بهبود جریان خون باعث افزایش تمرکز ذهنی می شوند.اگر چه برای دستیابی به این هدف ورزش های خاصی نیز طراحی شده است.

 

برای مثال برای تقویت تمرکز، یک شیء مانند مداد را جلو چشم گرفته و سعی در معطوف کردن تمام توجه تنها به همان شیء شده و از این طریق از انحراف حواس به اطراف جلوگیری شود. علاوه بر این، تا حد ممکن باید استرس را از ذهن دور کرد. افرادی که ذهن شان درگیر انجام چند کار است غالباً افکاری آشفته و پراکنده دارند. از این رو برای تمرکز بیشتر روی یک موضوع خاص، باید ذهن را از سایر افکار خالی کرد.مدیتیشن و یوگا نقش مؤثری در استرس زدایی و بهبود عملکرد ذهنی در افراد دارند و می توانند بهره وری و کارآیی او را افزایش دهند.

کدهای اضافی کاربر :






Powered by WebGozar